• Print

Nyheder

  

 

25.09.17

Pressemeddelelse                                                         

Pensions- og Rådgivningsvirksomhederne Plus Pension og Dansk Firmapension fusionerer pr. 1. oktober 2017, og vil fremover samle styrkerne under det blivende navn Dansk Firmapension med kontorer i Århus, Kolding og Odense. Den nuværende medarbejderstab på 16 kollegaer fortsætter uændret og der søges endvidere 1-2 pensionssælgere mere i forbindelse med fusionen.

Fusionen skyldes et fælles ønske om, at samle vores gode kompetencer indenfor Firmapension og Sundhedsfremmende tiltag under samme tag, og dermed stå stærkere i markedet for netop Firmapension og sundhedsforsikring via agenturet for Skandia, som er Nordens største Pensionsselskab.

Dansk Firmapensions primære ageren på markedet er fortsat, at tilbyde konkurrencedygtige løsninger til små og mellemstore virksomheder i hele Danmark, ud fra et fælles værdisæt "Pension til erhvervslivet - ganske enkelt". Ønsket er, at levere løsninger til nye som bestående kunder, med afsæt i gode gamle danske værdier som; god service, nærvær, tilgængelighed og ikke mindst at levere løsninger og rådgivning med afsæt i høje standarder, og bygge gode kunderelationer her og nu og ikke mindst i fremtiden.

Dansk Firmapension vil være kendetegnet og leverandør indenfor trivsel på arbejdspladsen, herunder stresshåndtering m.v. 

Ønskes yderligere informationer kontakt Glenn Due (Plus Pension), på mobil 2878 2578, eller Kent Vesterskov (Dansk Firmapension) på mobil 4080 6626

   

 Logo Df +plus

Århus: Elkjærvej 19, 1, 8230 Åbyhøj Telefon: 7070 7889
Kolding: Bramdrup Skovvej 20A, 6000 Kolding Telefon: 6016 4489
Odense Egelundsvej 18, 5260 Odense S Telefon:.7070 7836

Ny adresse pr. 1.nov. 2017: Lindvedvej 71, Indgang B, 5260 Odense S

16.03.17

Dansk Firmapension søger:

To sælgere med ambitioner
Spændende stilling med mulighed for partnerskab.     

Dansk Firmapension søger to engagerede sælgere, som brænder for salg og har engagement og drive til at etablere og udbygge sit netværk til at skabe sin egen succes. Vores kunder er små og store virksomheder, og derfor er det en fordel, at du har erfaring med B2B. Derudover, er vi etableret i mindre teams, hvor du altid kan hente støtte og opbakning.

 Vi forventer, at du har finansiel forståelse, og du har måske allerede helt eller delvist en baggrund fra Forsikringsakademiet, bankverdenen eller måske er du finansøkonom. Ellers hjælper vi den helt rigtige kollega igennem uddannelserne. Du har nogle års erfaring med B2B-salg og er en netværker der ved, hvor vigtigt det er at pleje sine relationer med henblik på at skabe gensidige forretninger. Vil du være en del af en succes, bor du i Jylland, og elsker du at jage og opnå gode resultater, så har vi den oplagte mulighed til dig.

Som person er du tillidsvækkende, empatisk, men også ambitiøs, robust og resultatorienteret. Du er flittig, pågående og samarbejdsvillig, og du forstår, at hårdt arbejde er vejen til de resultater du brænder for. Og du skal hele tiden sætte dig nye mål - så lover vi dig en rigtig god mulighed for at få en fantastisk fremtid.

Dine typiske arbejdsopgaver:

  • Udvikle kundeportefølje med baggrund i eksisterende emner
  • Opbygge egen kundekreds - via netværk og kanvas
  • Afholde egne kundemøder
  • Udfærdige kontrakter og tilbud
  • Pleje relationer og netværk
  • Være med i udviklingen af virksomheden og produkterne
  • Afsøge potentielle muligheder i markedet

Til gengæld får du en stilling med en høj grad af indflydelse og selvstændighed i et miljø, hvor humor og samarbejde er i højsædet. Vi er kammerater, kolleger og selvstændige iværksættertyper, som alle hjælper hinanden til fælles succes. For den rette person er der mulighed for medejerskab af virksomheden og dermed overtagelse af en eksisterende kundeportefølje i kommende generationsskifter. Du er fra førstedagen med i et team og dermed også indtægter fra dag et.

Yderligere oplysninger kan hentes hos Bjarne Bertelsen (4080 6614) eller Kent Vesterskov (4080 6627).

Ansøgning vedlagt CV mailes til: bjarne.bertelsen@danskfirmapension.dk - 100% gensidig diskretion. 

Vi glæder os til at høre fra dig.  

20.09.16

Pension fra arbejdsgiveren

Vidste du, at det i langt de fleste tilfælde ikke er lovpligtigt for din arbejdsgiver at indbetale pension til sine medarbejdere? Der er ikke regler for en bestemt procentsats som arbejdsgiveren skal indbetale og heller ikke et fast beløb, der skal betales til pensionsordningen hver måned. Det handler derfor ikke om den billigste eller dyreste firmapension, men om at finde en løsning, der både gavner medarbejderen og arbejdsgiveren.

Hos Dansk Firmapension er en pensionsordning ikke et standardprodukt, der masseproduceres til vores samarbejdspartnere. Tværtimod, når vi tænker firmapension, er det vigtigt at den individuelle medarbejders behov er i fokus. At finde den bedste pensionsordning er derfor en proces, der skræddersys i dialog med den enkelte, så ordningen passer perfekt.


"Alle vore nuværende medarbejdere fik tilbudt at indtræde i en Skandia firmapension. Alle medarbejdere fik tilbudt en personlig samtale med Dansk Firmapension, således den enkelte kunne træffe et valg. Tilslutningen blev på mere end 90 % af de eksisterende medarbejdere" - Peter Rasmussen, adm. direktør Anker Andersen A/S.

 

Hvad er fordelene ved en firmapension?

Det første du tænker, når du hører ordet pension, er sandsynligvis langtrukne rådgivningsmøder om opsparinger og afkast. Det er dog langt fra den virkelighed, vi gerne vil skabe, når vi snakker om pension. Pension vil altid handle om opsparinger, da det nu engang er hele grundlaget for at oprette en pensionsordning. Det betyder dog ikke, at en pensionsordning skal stoppe her. At oprette en firmapension er en måde at sikre sine medarbejdere en økonomisk tryghed igennem hele livet. I moderne virksomheder er medarbejderne den absolut vigtigste ressource, hvilket betyder, at nuværende såvel som fremtidige medarbejderes trivsel bør være i fokus. Virksomheder, der tager firmapensionen seriøst og udviser et socialt ansvar over for deres ansatte, fastholder og tiltrækker derfor de mest talentfulde og glade medarbejdere.

Moderne firmapension

Pension er meget mere end rådgivningsmøder, opsparinger og afkasts diagrammer. En moderne firmapension handler i større grad om sundhed, velvære og konkrete værktøjer, der direkte hjælper medarbejderne. Det handler ikke kun om at have penge, når du bliver gammel, men også om at fokusere på de tiltag, der kan hjælpe lige nu. Det kan være alt fra forebyggelse af sygefravær til en mobilapplikation, der tilbyder gennemsigtighed og hurtig adgang til din pensionsordning. Mulighederne er uendelige og handler i bund og grund om at forbedre medarbejdernes livskvalitet. En forbedret livskvalitet afspejles logisk nok også på virksomhedens bundlinje, da medarbejderne kan fokusere på deres arbejde fremfor at bekymre sig om deres pensionsordning.  En moderne firmapension er altså ikke kun et personalegode ud over det sædvanlige, men bidrager også til en sund økonomi i virksomheden.

Personlig og moderne pensionsrådgivning er derfor i fokus hos Dansk Firmapension, og vi deler gerne alle vores ideer, gode råd og tips med jer. Kontakt en af vores rådgivere for at høre mere om hvordan en pensions- og sundhedsordning kan blive implementeret hos jer.

Af: Andreas Damkjær Justesen

01.06.16

Nu er pensionen lige ved hånden

Som samarbejdspartner hos Dansk Firmapension, får du fra i dag muligheden for nemt og hurtigt at danne dig et overblik over hele din pensionsordning i Skandia. Dette er muligt ved hjælp af "Mit Skandia" app'en, der nu kan downloades i App Store og Google Play.
 
Dansk Firmapension er samarbejdspartner med Skandia, der står for lanceringen af den nye applikation "Mit Skandia", som er blevet udviklet med et ønske om at komme tættere på dig som kunde. Helt præcist betyder det, at du fra din mobil kan følge med i alt fra indbetalinger og opsparing til forsikringer. Derudover er det også muligt, at anmelde en skade direkte via app'en til Lifelinelinjen.
 
Vi er overbeviste om, at app'en vil give dig et mere transparent billede af din pensionsordning og samtidig gøre det lettere for dig at benytte de fordele, du får igennem en aftale med Dansk Firmapension.

Husk at dele nyheden med dine kollegaer, så alle kan få glæde af den nye app.

 Vejledning Til Download

10.05.16

Nyt samarbejde i Dansk Firmapension

Hos Dansk Firmapension har vi fokus på at tilbyde vores kunder produkter, som er med til at gøre virksomhedens medarbejdere glade og tilfredse. Vi mennesker er bare meget mere effektive, når vi er sunde og friske - det gælder både i privatlivet og på arbejdspladsen.

Vi stræber altid efter at finde nye løsninger, der er med til at give vores samarbejdspartnere de bedst mulige vilkår. Derfor har vi nu indledt et stærkt samarbejde med Dansk Tandforsikring.

En tandforsikring er et personalegode, der vil give medarbejderne en økonomisk besparelse, færre bekymringer og samtidig give jer flere sunde og tilfredse medarbejdere.

  • Få dækket op til 80% af udgiften til næsten alle de tandlægeregninger - som alle på et eller andet tidspunkt vil støde på.
  • Mulighed for dækning af årlig undersøgelse og tandrensning ved egen tandlæge.
  • Intet krav om en regelmæssig tandlægehistorik.

Hvis du vil høre mere om det nye samarbejde er du meget velkommen til at kontakte os.

Tandlægepic

 

01.11.15

Ny partner i Dansk Firmapension

Den 1. november bliver vi en partner rigere, når Jørgen Leschly Thorsted begynder hos Dansk Firmapension.

Jørgen Leschly Thorsted forlod for knap et år siden Skandia for at blive partner i Deloitte, men inden da stod han blandt andet i spidsen for Skandias koncept- og forretningsudvikling.

Derfor kender Bjarne Bertelsen, partner i Dansk Firmapension, Jørgen ganske godt; og siger: "Vi er glade for at vi kunne tiltrække Jørgen og glæder os til at hans erfaring kommer vores kunder til gavn, både nye og gamle."

"Vi lever i en tid, hvor værdiskabelse handler om andet end omkostninger og markedskonforme vilkår, og det har de øje for i Dansk Firmapension. Hvis man skal gøre en forskel for kunden, skal man kunne omsætte produkter og løsninger til bedre sundhed, økonomi og arbejdsglæde. På den måde kan man løfte sig fra at være pensionssælger til unik rådgiver og en 'allieret' for kunden", siger Jørgen.

Da Jørgen valgte at blive partner i Deloitte, var det netop med baggrund i et ønske om at komme tættere på kunderne og at sætte en anderledes dagsorden i markedet. Men lederrollen i Deloitte har taget meget af hans tid, og da han i sommer flyttede til Gl. Rye ved Silkeborg sammen med sin kæreste og hendes børn, besluttede han, at der også skulle ske noget andet i arbejdslivet.

Jørgen LT

"Mit valg faldt blandt andet på Dansk Firmapension, fordi de arbejder med et segment, som jeg brænder for. Det er ikke svært for de helt store virksomheder at tiltrække eksterne konsulenter, der kan hjælpe med at udvikle virksomheden og motivere medarbejdere. Det er sværere for de små og mellemstore virksomheder, og hvis man kan gøre en forskel der, tror jeg på, at det vil være en nøgle til vækst," fortæller Jørgen.

Skandias markedsdirektør Peter Bangsgaard arbejdede kortvarigt sammen med Jørgen, da han begyndte i Skandia, og han ser frem til det fremtidige samarbejde:

"I Skandia er vi glade for nyheden om, at Jørgen nu bliver en del af Dansk Firmapension. Jørgen kender Skandia, vores kernesegment og løsninger rigtig godt, for han har selv været med til at udvikle vores forretning, så jeg er sikker på, at han vil være en stærk formidler af vores budskab om, at et partnerskab med Skandia skaber værdi på både den økonomiske og menneskelige bundlinje," siger Peter Bangsgaard.

 

22.05.15

Vi viderebringer Skandias kommentar på gårsdagens artikler i Jyllandsposten

Har du spørgsmål til nedenstående eller brug for uddybende information, er du meget velkommen til at kontakte din sædvanlige kontaktperson i Dansk Firmapension.

__

Skandia:

Jyllandsposten bringer i dag nogle artikler om Skandia med kritiske synspunkter. Skandia modtager gerne kritik, det er kun med til at gøre os bedre. Men da artiklerne er både unuancerede og samtidig konkluderer på et fejlagtigt grundlag, vil vi meget gerne kommentere på dem. 

Skandia udvikler sig positivt i Danmark

Skandia Danmark har haft en vækst i forretningen på over 50 procent de seneste 2 år, hvilket er helt i tråd med vores planer. Vores ejer, det kundeejede Skandia Liv i Sverige, udtrykker ligeledes tilfredshed med udviklingen og ambitionerne på det danske marked. Koncernchef i Skandia Liv, Bengt Åke Fagerman, kommenterer på dagens artikler:

"Om Skandias satsning på det danske marked er en succes eller ej, er en vurdering, vi foretager som ejere. Og den vurdering baserer sig ikke på, hvad der bliver skrevet i pressen, men derimod på de resultater Skandia opnår Danmark. At sammenligne Skandias forretningsvolumen med andre selskaber, som har været på det danske marked i generationer, og som har et antal fusioner og opkøb bag sig, giver ikke mening.

Fakta er, at Skandia har oplevet en stærk organisk vækst i Danmark. Ikke mindst de seneste år, hvor indbetalinger og midler under forvaltning er vokset med 20-30 procent om året. 15 år efter etableringen, udgør Skandias formue under forvaltning cirka en tiendedel af Skandia Sveriges, og de årlige indbetalinger udgør cirka en fjerdedel. Det er i mit perspektiv en godkendt udvikling, når man tænker på, at Skandia Sverige lige har fejret 160 års fødselsdag.

Jeg synes, at det er både inspirerende og imponerende at følge, hvordan Skandia Danmark omstiller forretningen til de nye markedsforudsætninger samt kundernes ønsker og behov. Det følger fuldkommen den plan og de mål, som vi har sat op. At etablere sig som ny aktør på et livsforsikringsmarked er en langsigtet investering og det tager tid at nå kritisk masse. Især når man samtidig også vil drive forandringer og forny markedet, hvilket har været Skandias signatur på det danske marked".

Skandia Danmark er meget langt fremme i arbejdet med at omstille os til de nye markedsvilkår og effektivisere virksomheden. Det betyder plads til udvikling af nye løsninger og services, som er helt på linje med den kundefokuserede strategi vi har for de kommende år.

Skandia har rettet henvendelse til journalisten og påpeget vores synspunkter.

__

I det følgende korrigerer Skandia faktuelle fejl i journalistens artikler:

I forhold til artiklerne om det garanterede produkt Bonuspension, vil vi for en god ordens skyld præcisere:

I en overskrift hedder det, at kunderne i Skandia Bonuspension er "fanget i negativt afkast".
FAKTA - Som kunde i Skandia Bonuspension har man hele tiden haft mulighed for at flytte sin pensionsordning til et markedsrenteprodukt i Skandia - gratis. Den mulighed er der også i dag.

Journalisten skriver, at Skandia har pålagt kunderne et "ekstra gebyr" på 100 kroner om måneden.
FAKTA - Skandia har ikke pålagt kunderne et ekstra gebyr. Vi har hævet det eksisterende administrationsgebyr fra henholdsvis 62 kroner for indbetalingsfri ordninger og 26 kroner for betalende ordninger, til 100 kroner. Det afspejler i højere grad end tidligere de omkostninger, der er ved at administrere og servicere vores kunders pension.

Endelig peger journalisten på, at kunderne ikke får/har udsigt til bonus.
FAKTA - Kunderne har fået en gennemsnitlig årlig depotrente på 4 procent siden Bonuspension blev lanceret for 14 år siden. Dermed har kunderne i høj grad fået bonus ud over de 1,5 eller 0,5 procent, som deres garanti er baseret på. Skandia forventer imidlertid ikke at kunne give kunderne yderligere bonus, ud over garantien, fremadrettet. Det har vi været tydelige omkring i vores kommunikation.

 

26.01.15

Fusion mellem Dansk Firmapension og PensionsXperterne

Den 1. januar blev PensionsXperterne en del af Dansk Firmapension. Begge parter ser fusionen som en styrkelse af forretningen, da fusionen vil danne grundlag for endnu større vidensdeling og kompetencesparring i fremtiden.

Gennem fusionen er Dansk Firmapension det fortsættende selskab og bliver dermed en større, stærkere og mere attraktiv samarbejdspartner for nuværende og fremtidige kunder, som vil opleve en øget tilgængelighed gennem fælles administration og flere rådgivere.

Indehaver af PensionsXperterne, Adam Wolfson, fortsætter i Dansk Firmapension, hvor han fortsat vil arbejde med implementering af og rådgivning om pensionsordninger samt servicering af vore kunder.

"Fusionen er en helt klar styrkelse for begge parter og det er til fælles gavn for vores kunder og samarbejdspartnere. Vi ser os nu endnu bedre rustet til at møde fremtidens udfordringer og målsætninger", er partner i Dansk Firmapension, Poul Henrik Sunke, og indehaver af PensionsXperterne, Adam Wolfson, enige om. 

Fusionen betyder samtidigt, at Dansk Firmapension udvider med et kontor i Vejle, således at vi nu har to afdelinger beliggende centralt i Danmark.

Den fælles administration er placeret i Aarhus og kan kontaktes på tlf. 7070 7889. 

DFP danmarkskort

For fremtiden vil Adam Wolfson og Frits Lykke Pedersen være tilknyttet Dansk Firmapensions kontor i Vejle.

Se medarbejdere for personlig kontakt

  

Afkast top 3 - en måned

.